Hyllningsång till Roger.

En tid i TT  

Melodi: Lasse Berghagen - En kväll i juni


Vers 1

Våran Roger han ska sluta, Vi fäller alla varsin tår

Han har varit som en guru, Med sitt långa blonda hår


Vi ska inte ge upp hoppet, TT kommer finnas kvar

Men vi gläds med lilla Hugo, Som har återfått sin far

Refräng 1

Han tog tag i alla oss, coacha TT upp i 1: an
höll oss kvar där i en sässe, han kommer alltid finnas kvar


Han var lycklig han var stolt, När vi lyckades att mura

Det var glädje när vi segra, Och vi dansade och sjöng


Na na na na na na na na na na na nana na na na na na na na na na na na na na na na na na

Vers 2
Så mindes han och sa:,

ja ni skulle sett i udden, jag var ung och elegant ,

när jag sprang där runt på planen, jag var bäst då det är sant


plåga rumpor vid försening, en tradition som skall förbli
sen så sjöng han med oss andra , i vår vinnarmelodi
 
Refräng 2

Han tog av sig sin kavaj, sparka av sig båda skorna
Å så spottade han ut snusen, sa: min sköna får jag lov?

Hon var vacker han var stolt, rak i ryggen, som en fura
Det var sommar, det var glädje, och dom dansade och sjöng

na na na na na na na na na na...

image12


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0