Vem är Stekarn?

Då var det dags för denna veckas arbetarkollage. Och precis som jag utlovade för Rufus sist så handlar det denna vecka om våran alldeles egna Håkan "stekigare-sportchef-får-man-leta-efter" Eklund.

Idag ska vi prata lite stjärnsäljare, och temat stjärnsäljare stavas inte alltför oväntat; Håkan Eklund. Håkan Eklund är Qbranch bästa säljare. Detta är för att han är helt otroligt strukturerad och målmedveten. Håkan är alltid på kontoret strax innan 4 snåret. Då har han redan hunnit med mer än gemene människa hunnit med på en hel vecka. Han har friskt och fokuserat prickat av sin "att göra" lista som sitter magneterad på kylskåpet. Listan startar med att:

1. Pilla på sin nyinköpta Ipod touch
2. Hittat någon rolig länk för att håna Jawed Laxmidhar
3. Väcka sin son
4. Laga frukost
5. Titta på Teletubbies
6. Trixa med photoshop
7. Tvätta håret i vasken
8. Fynda lite på Tradera
9. Vakna
10. Gå upp
11. Äta frukost
12. Trixa ännu mer med photoshop
13. Välja ut den stekigaste outfiten i garderoben

Sedan joddlar sig Håkan ner för trappen för att slänga i sig sin alldagliga samt mustiga frukost. Denna består av: Revbensgulasch, senapsdoppade marmeladbiskvier och en snabbkaffe som han så där smidigt och charmigt bara häller över ansiktet. Sedan rusar vår stekige sportchef iväg mot jobbet. Klockan närmar sig 03:45 och Håkan börjar känna sig lite stressad över att han är sen till jobbet. Innan jag ens har hunnit vakna när jag ska ut och köra min skitcoola budbil så har Håkan sedermera druckit 12 koppar kaffe och gjort 9 affärer. Och poängteras ska då också att klockan knappt hunnit slå över 04:33. Det är nu Håkan kan får lite tid förs sig själv, och går direkt då in på photoshop där ett nytt spännande projekt ligger och väntar. Ska jag kanske klippa in David Hasselhoff (Mitch Buchannon) i istället för Häggan i hans bröllopsfoto, eller kanske sitt eget ansikte till någon hunkig kroppsfigur som för tillfället hånglar med självaste prinsessan Madeleine tänker Håkan. Efter dessa tankar följer ett väldigt belåtet leende, som från betraktaren skulle kunnas beskrivas som följande; Bejakande, Studerande, upprörd Sven Wolter med en nypa Nils-Petter Sundgren! Låt detta stå och dra ett par minuter och tillsätt lite mastodontfilmer och tjeckiskt bryggd. Sedan har ni en trevlig beskrivning på vår stekige Håkans leende.

Skulle jag regissera en film skulle Håkan vara huvudrollsinnehavaren, skulle jag spela Monopol skulle Håkan vara Östermalmstorg och skulle jag vara en hockeypuck så skulle Håkan vara en kraftfullt lindad och tejpad hockeyklubba av märket Sherwood. När det vankas lunch är Håkan nästan lite väl förutsägbar, det är hans enda nackdel. Likväl som han kan ha med sig en enkel och matig pasta, kan han gå till närmsta snabbmatsställe och så där fröjdfullt beställa med sig en kebabtallrik med omnejd! Idag var det torsdag och jag har mina små föraningar att han åt något lätt. Antingen en mustig sallad eller kanske rent utav en frisk stek som han sköljde ner med lite bearnaise. Och allt detta genom en symbios av glädje, som bara vår allas egna Håkan "stekigare-sportchef-får-man-leta-efter" Eklund...


Nästa veckas arbetarkollage: Richard "Proppen" Hagås

Kommentarer
Postat av: Jay

Ceder du e ju helt sjuk.
Jag saknar er grabbar, kommer inte att lira men jag kommer definitivt att hjälpa till kring laget med vår stekige sportchef Håkan. Jag hoppas jag hinner hem till matchen på Söndag, lycka till and stay black,
I love guys and miss you, lets rock.

2008-02-01 @ 10:31:35
Postat av: Benji

Så Jay älskar pojkar, de förklarar ju en del! =)

2008-02-01 @ 10:45:29
Postat av: Håkan

Ceder, du är numer på min shit-list. Jag har ringt Rogge och han har lovat att limma fast dig i bänken under hela helgen:)

2008-02-01 @ 13:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0