Försäsongar för fullt!

Hej igen allesammans. Var ett tag sen man skrev nu men tänkte försöka få ner några rader igen.

Ja försäsongen är igång för fullt och när man fick första träningsschemat så tänkte man " va ..." men det har inte varit så tungt att träna 5ggr i veckan. Tyvärr för min del så har knäna och baksidan knasat som vanligt när löpning ute kommer på tal men tycker att hela laget har kämpat på riktigt bra och vi ser starka ut.

Nu har chocken släppt ang att vi ska lira boll i SSL nästa säsong. Vet inte om det beror på det hårda träningen eller att man bara har hunnit smälta det. Men det ger fortfaranda starka känslor när man ser bilder från kvalet. Det var helt enormt.

Vad har hänt i truppen inför nästa säsong då?
På tränarsidan har vi fått in ett för mig gammalt bekant ansikte i Alexander "PV" Vestman.
Kul att klubben tar in en ung kille med rötter i föreningen. "PV" tar för sig och man märker att han vill lära sig. Jag kommer ihåg "PV" när han spelade med p85. Det var 2 polare till mig som tränade dom så jag var ner några gånger och hjälpte till. "PV" var en riktigt duktig bolltalang och trevlig redan då. Men då som nu var han riktigt bollkär(märks när vi kör fotboll och innebandy) Tråkigt att skaderna förstörde han karriär som spelar, men ska bli kul att följa hans karriär som tränare.

Sen har ju Mr puppyeye Fredrik "Ceder" Cederborg kommit tillbaka från sin höghöjdsträninge i alperna. Vi får hoppas på en hel säsong nu. Ska bli kul att se vem som lyckas bäst med piruetten på planen, Ceder eller Firren.

Sen har vi en gammal legend som kommit tillbaka. Sonny Andersson. Jag kommer ihåg när jag som junis körde i Tyresös a-lag när Sonny kom tillbaka från Balrog. Allt som han gjorde var inspererat från hans idol, eller som hans tatuering på armen säger "mon dieu Eric Cantona"(min gud Eric Cantona) Ut med bröstet, samma gångstil efter passningar och skott. Men Sonnys kännetecken är nog mer hans tugg. Munnen går i ett och han har alltid något sjukt att berätta eller säga. Det är i allafall hur kul som helst att höra hans röst på träningarna igen.

Sen har vi en grabba som jag lirade med i Balrog och var med när hans a-lags resa började. Och vad kan man säga om hans start. Han gjorde mål mot Pixbo i sin första match och sen när vi mötte AIK så gjorde han 3+2. Kan bara säga att man unnade honom det. Mackan har alltid varit ödmjuk och slitit på. En riktigt bra kille och en grym bolltalang. Det är grymt att han kom till oss i TT. Han kommer att vara en stor tillgång för oss.

Från Älvsjö lyckades vi sno åt oss Fredrik Ström. Han har under dom senaste åren varit deras poängkung och är en kille med ett bra öga för vart han ska leverera bollen. Tycker att Ström har kommit in bra i laget och har till och med ökat sitt rekord på chins. Det som jag är mest imponerad av är inte att han löpt ifrån hela laget på 3km utan att han alltid orkar ha ett leende på läpparna.

Sist har vi den nyanlände Mikael "Jacke" Jakobsson som senast kommer från proffsäventyr hos UHC Lok Reinach (Schweiz). Jacke är ingen som jag känner sen tidigare men det lilla man har hunnit träffa honom så kommer han passa in bra med sin personlighet i laget. Sen som spelare så är en stor rightare med elitserierutin precis det som vi behöver för att bredda truppen.

Vi börja bli ett gäng som har varit en sväng i Balrog nu. Jag själv, Linus, Palokangas, Jacke, Rulle, Firren, Dahmen, Björk och Sonny. Tror inte jag har missat någon.

Så vad kan man säga mer. Tycker alla nya verkar vara sköna killar som kommer att tillföra något till laget både på planen och utanför.

Just nu är det egenträning som står på schemat och jag tror att alla är så pass motiverade för nästa säsong att alla kommer köra för fullt. Det kommer i allafall jag.

Hade kanon allesammans så hoppas jag vi ses och hörs snart igen.

/Linkan #18

Kommentarer
Postat av: magnus svensson

Peter jag säger bara att du var kung i kvalet och du verkar var kanon på att skriva också. det ska bli riktigt kul att se dej och laget springa in till superliga matcherna. jag kan bara säga lycka till under den kommande säsongen. TT i hjärtat.

2009-06-22 @ 08:48:58
Postat av: #18 Linkan

Man tackar. Kul att någon skriver och kommenterar det man skriver.

Ska bli riktigt kul att springa in och få lira i SSL med modersklubben. Hoppas på samma underbara stöd som under kvalen.

2009-06-22 @ 12:06:19
Postat av: magnus svensson

peter. ni kommer inte få samma stöd som i kvalet ni ska få ett ännu bättre stöd. nu när ni har gått upp så ska vi bli bättre. kan ni höja er lite så kan det bli en fantastisk säsong.

2009-06-23 @ 15:47:51
Postat av: Denniz Ganevik

Gott att se att bloggen är igång igen!

Även om den har varit det i några veckor nu så har jag ändå lyckats missa det. Haha.



http://dennizganevik.blogg.se

2009-06-30 @ 02:17:14
URL: http://dennizganevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0