Från slutet till början.

image10
Det e nu några veckor sen sista matchen spelades och säsongen tog slut. Jag tycker nu när man tänker tillbaka att vi gör en godkänd säsong. Det kunde ha gått värre och det kunde absolut gått mycket bättre. Och det visade vi i slutet av säsongen. Med dom spelarna och organisationen runt laget så finns det bra mycket mer att hämta ur oss.

Som vanligt hade vi våran avslutning på Tjili där årets kanoner prisades. Vill höja hatten och ställa mig i hyllningsledet till årets MVP Jonas Dahmén. Sen han har tagit steget ner i banan har han tagit steget upp i sin utveckling. Det märks att han har en helt annan blick i spelet och kommer in mer rätt i närkamperna. Riktigt kul att få se utveckling i hans backspel, han har ju ändå bara spelat back 1säsong.

Flera priser.
Årets rookie Benjamin "benis" Löfdahl. Början av säsongen så föll han nog in i hela vårat lags försiktighet. Det kändes som att vi alla visste om att vi var nykomlingar och att det skulle bli svårt att vinna. Och det kändes som att Benis hade lite det spelet också. Men sen kom det vi alla visste att han hade i sig. Han började ta bollar som han inte borde kunnat ta, började visa pondus, visa att han var en målis i hög klass. Och i samma veva började laget visa att vi inte bara var nya från div 2, utan att vi nu var ett div 1 lag. Benis blev en viktig spelare denna säsong som var hans första uppe i herrlagen och därför ett klart val för Årets rookie.
 
Årets defensiva spelare gick till Masen, Ola Jonsson. Han kom in efter några spelade matcher och kom in med buller och brak. Han viker aldrig ner sig men får andra att vika/flyga ner. Vet inte om ni har sett bilderna som finns på Olsin sportfoto men det är inte många kort på Masen som han inte går vinnande ur en närkamp. Det finns kort där motståndarna ligger och flyger men knappt någon där dom bara står. Och det är så att möta Ola, 100% styrka och bestämdhet, träning som match. Tittar man inte upp, så får man skylla sig själv att man faller ner. Därför är han en spelare av klass, en värdig Årets defensiva spelare.
(Ända bilden jag hittade)   
Årets offensiva spelare  Mr Peter my name is Öhrn. Han har varit med i klubbens historia i bra många år. Både i Trollbäcken och i Tyresö och nu i TTIBK. Jag tror jag aldrig har sett honom så bra som han var denna säsong. Med sitt sinne för mål så klev han fram i flera matcher och visade vägen och visade att han kan produsera poäng mot vilket motstånd som helst. Och som gamling i gänget så har han även mognat på planen och tar mer ansvar i sitt spel med och även utan boll. Riktigt kul att se. keep up the good work.

Sen har vi ju Tränarnas val också. Martin Rustas. Ja det e väl kul för honom. Grattis, jävligt kul. Ne han e väl värd den. Något gjorde väl han som en annan inte gjorde. Så grattis.

Bara så att ni vet så ville Rulle själv att jag skulle vara lite bitter. Håller fullt med tränaran i deras val av tränarnas val. Han bär inte bara sin egna börda på sina axlar utan tar ett stort ansvar över alla andra i laget. Han gör ett kanonjobb med att hålla ihop laget både på planen och utanför planen. Trotts sin unga ålder så är han grymt mogen både i sitt spela och sitt uppträdande i laget. Rulle, jag beundrar dig. Du betyder grymt mycke för detta lag och gör ett hästjobb. Så för mig e du inte bara tränarnas val. du är även Linkans val.

Ni andra i laget som inte fick några priser,er skiter jag i. Ne jag tycker alla ska ha en stor stjärna. Kan bara hålla med Dahmén i sitt tack tal " jag älskar er allihop" För att sätta lite punkt för säsongen som var så får man ta dom tråkiga sakerna också. Som det är i sportvärlden så försvinner det nästan alltid spelare efter och under säsonger och så även denna. Som spelar förluster har vi "PJ" som alltid stått mig nära, en fighter som inte har "att förlora en närkamp" i sin ordbok. Med sina 50kg och 1.50cm så är han ändå en jätte på planen. Han lämnar efter sig ett litet matchställ men ett stort hål att fylla. Sen har vi  "Heggan" som jobbar sig uppåt. Han lämnar ifrån sig både ett STORT matchställ och ett stort hål att fylla upp i truppen. Med sin ålder och rutin så har han vart en att luta sig mot och ta skydd bakom när det blåser. En grym och underbar människa som man kommer att sakna i laget. Så det e skönt att han kommer finnas kvar i organisationen. Sen har vi flera andra som tyvärr lämna, Wiborg,Viktor, Adam, Lunkan. Och även några som förvann under säsongen, Köhler, Göran och Jay. Vet inte om jag har missat någon men det är aldrig roligt när folk försvinner ur laget. Man spenderar ändå så mycket tid ihop och får en relation till varandra. Men blir inte bara en familj. Vi blir varanadras partners. Ne men inte fullt så men ni förstår. Jag önskar er i allafall lycka till på era nya vägar i livet.


Så till dom som ska fylla dom luckorna som har lämnats. Lika tråkigt när folk försvinner, nästan lika roligt är det när man står där med öppen famn och tar emot dom nya tillskotten i La familia.
Limpan, Ville, Adde, Alex, Kulan och Tobbe. Vad säger man! man kan dubbla deras snittålder och det blir lika gammalt som Heggan. Ne men det är riktigt sköna killar och som sagt, jag önskar er väldigt välkomna in i familjen. Alex och Tobbe kommer upp från juniorerna och har stor potensial att blir grymma lirare. Kulan var uppe och körde mycke i slutet av säsongen och visade att han är orädd och vill vara med och fightas om en tröja.
Och sen till dom nya i föreningen. Linus "Limpan" Näsman. Killen man inte vill stå framför när han laddar dragskott. Grymt klipp i sitt skott och grym person. Känns som att jag har känt honom i flera år. Och jag tror att han kan dra lite mer kvinnlig publik till våra matcher, verkar vara bra ögongodis som redan har smakats på, inte av mig. Hm. Kanske lät fel. En rightare med ett hotande skott som var en bristvara i truppen förra säsongen. Sorry PJ och ceder, jag vet att ni skjuter hårdare än mig men ändå.  
Så nästa man till rakning. Då har vi en TV kändis. Ni som såg Täby-storvreta i kvarten match 4, fick se honom stega fram när det var straffar och sätta dit den i direktsändning. Inte alla innebandyspelare som får det. Victor "Ville" Ferraresi. Samma som med Limpan, en helt underbar person som det känns som känt honom i flera år. Båda dom två smällter in i lagen och hittar sina platser direkt. En spelare som jag sjäv inte sett så mycket utav utom på tryoutsen och måste säga att jag är väldigt imponerad. En spelare som jag tycker har allt. Stora vader, snyggt nylle och charmigt leende. Och så en flickfavorit kan jag tänka mig. Men han är även en tvåvägspelare av hög klass. Har hört mycke lovord från folk som har spelat med och mot honom. 
Och ett till nyförvarv, Andreas "Adde" Beckius. Målis från Handen som gjorde ett starkt intryck på mig under tryoutsen. En ung killen som är lik Benis med sin surfar stil och stumtals sjuka räddningan. Har inte hunnit snacka så mycket med honom men vi har hela livet att lära känna varandra. Det lilla jag har snackat så tror jag att han kommer komma in kanon i laget.
Kul med nya talanger som kommer och vill förenas med oss i vår kamp till nya höjder.
Måste även få nämna Fredrik Dehlin comeback. Tror inte jag har sett honom slita så mycke som han har gjort dom träningarna som han har varit med på nere i alby. Grymt kul. Riktigt bra back. Välkommen tillbaka.
Den nya säsongen har redan börjat men tryoutsen som e klara och försäsongen nere i alby. Tror aldrig jag har varit så motiverad till att träna upp mig som jag är just nu. Sen längtar jag redan tills man får känna lukten av en instängd gympasal, svättlukten som ger en örfil när man öppnar väskan och det sköna tugget i omklädningsrummet. Nästa säsong kommer nog vara ett bra steg mot denna klubbs utveckling mot elitsatsning. Roger har vart med och utvecklat denna trupp och det är riktigt tråkigt att han lämnar oss men det är skönt att se att det finns bra gubbar som tar efter och kommer leda oss uppåt. Proppen som var Rogers vapendragar förra säsongen, Rådjur och även Jimmy. Tvivlar inte på att det är rätt personer som håller i detta. Skönt att se utökningen runt herrlaget med Dave som team manager, Heggan som operativ chef. 

Vill bara säga att jag tycker alla gör ett kanon jobb och att det är det bästa föreningen som jag har vart i. citerar Dahmén igen, jag älskar er.

Vi ses nere i alby och er som jag inte ser där hoppas jag se i strand om några månader.

Vid datorn med ett stadigt grepp om musen. /Peter " Linkan" Lindgren #18 

Kommentarer
Postat av: #

word

2008-06-03 @ 01:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0