Matchdag! En skön frulle med Rulle!

Frulle med Rulle blev en skönt uttryck förra säsongen när vi vände och började vinna.
Innan farsta matchen hemma i strand så hade jag och Rulle käkat frukost och kollat på film på morgonen(Mio mi Mio)
Efter en dålig säsongstart så vann vi den matchen mot farsta och jag och Rulle bestämde oss för att vi inte kunde bryta en bra trend så varje hemmamatch den säsongen så blev det frulle med Rulle. Måste väl tillägga att vi inte vågade bryta att det skulle vara en barnfilm som vi skulle se också. Blev några sköna val.

"Hej alla barn. Jag heter Rulle, jag gillar att fästa, Tejprulle. Hejdå!"
Det är nog inte så många i laget som vet om gamla Sven Melander när han  kör sina Rulle skämt. Jag har försökt hitta en sån gammal t-shirt till Rulle men icke.
 Men det finns en viss likhet! Martin "Rulle" Rustas och Sven "Rulle" Melander.

På tal om Rulle så får vi se ang dagens match. han drog en ganska kraftig stukning på träningen i torsdags så vi får hålla tummarna att cap kan lira.

En som tyvärr inte kan lira är farbror Öhrn som kommer köra dubbelt idag som materialare och även sargvakt.
Fick tag i en bild från hans snutskola, han verkar vara sargvakt där också.

Om vi ska snacka lite om dagens match mot Skoghall så har träningarna i Tisdags och Torsdag sett bra ut. De som saknas i dagens trupp är Thomsen(jobb), Öhrn(skada) och även Addde som är iväg på Finnkampen med U-19. Vi håller tummarna för dig Addde. 

I dagens trupp har vi Skansen (Patrik Schantz) hemma debut och Lasse (Lars Lindelöf) som gör debut. En löpstark, stor anfallare med bra skott som det är full fart på. Ska bli kul att se.

Ja, nu är det bara upp till oss själva hur det ska gå idag. Om vi går in 100% så finns det inget lag i serien som kan rubba oss. Det är många som vi inte har kommit upp 100% i spelstandard men ändå kämpat 100% och tagit hem 3pinnar.

Hoppas det kommer ner mycket folk och tittar idag. Vi behöver ert stöd nu när det börjar dra ihop sig.

Så jag hoppas vi ses när domherrarna kvittrar för matchstart. För när matchen drar igån idag så är det fullfart.

Jag kommer vara i hallen, och även DU hoppas jag
None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0