Oscar "Kulan" Karlsson

Det är med största vemod jag skriver detta inlägg. Samt med väldig stress. Jag sitter nämligen i min budbil som vanligt och glider fram längs Gamla stans trånga gator samtidigt som jag skriver detta inlägg på min nyinköpta iPhone 4.

Oj sorry... drömde mig bort lite. Åter till ämnet:



Det är med största vemod jag skriver detta inlägg. En stor profil skall lämna oss, en kille som alltid är nere och kör hårt, en lite halvtaning kille utan direkta muskler men som alltid har nära till ett leende. Som kanske borde ligga ett par timmar i solariet men som har ett varmt hjärta. En kompis, en broder samt en av de bättre wingmans att ha med sig när jag hittar mina brutala Dahmén-fyllor.




Det är självklart Oscar ”Kulan” Karlsson som jag pratar om. Kulan har valt att gå vidare i sin professionella innebandykarriär, och vi kommer sakna honom otroligt mycket. Kulan är en kille som jag egentligen inte tror någon riktigt känner. Visste ni t.ex att han driver en pizzeria i bagis? Eller att han har tvättat pengar åt Jay Laxmidhars släkt en sommar när komunen inte ville anställa Svenska sommarjobbare. Kulan är alltså en mångsysslare och för er som inte känner honom såväl som jag gör; tänk er en kille med ganska hetsig blick och ärrat ansikte, kasta därtill en Lacoste piké, en Burberry keps och ett par DIF-reebokskor. Kasta även in en beige Stone Island trenchcoat och ni har en bra beskrivning på mannen, myten, legenden vi talar om. Det ska tillägas att Kulan älskar Djurgårdens IF.




Kulan vaknar varje morgon med att hans flickvän hoppas i sängen och sjunger Djurgårdsramsor. Det ska tilläggas att Kulans flickvän är väldigt attraktiv och det gör att Kulan får bästa möjliga start på morgonen. Han låter henne oftast sjunga några minuter och sjunger ibland med själv innan han kastar bort henne lite halvstekigt in i väggen och kliver sedan upp ur sin spjälsäng. Han kastar en stolt blick på sitt blå-blå randiga örngott och sitt röd-gul-blåa påslakan innan han går går *borsowsteg in till badrummet. Väl i badrummet trycker han en tub tandkräm i fejset för att få en fräsch andedräckt och en skön lyster i huden under hela dagen. När det kommer till frukost kan man aldrig veta vad Kulan ska slänga upp. Lika väl som han kan käka rester från gårdagen, kan han också ställa sig och laga ihop nåt så mustigt som en räk-cocktail, eller kanske ett par flöjtstekta rågbröd som kan vaskas ner med en god tjeckisk brygd. Eller en DIF-öl som Kulan specialbeställt från Systembolaget, eller som Kulan själv kallar det, apoteket.




Kulans dagar dock är ganska enformiga. Han brukar stå några timmar och vinkla sitt innebandyblad för att få den perfekta dragskottsvinkeln. Så att han ska kunna suuuga in den i hooken när han får bollen och avfyra missil efter missil. ”Kunna passa, det är överskattat muttrar han och fortsätter vinkla”. Efter några timmar av maniskt vinklande brukar han slänga iväg ett sms till sin tjej. Innehållet varierar med det kan vara nåt i stil med; ”Jag fick precis till sweetaste hooken baby, kommer hänga dit den duktigt rakt upp i krysset. Bara så du vet när jag kommer hem ;)” Vad det exakt betyder har jag inte själv fattat. Jag hänger själv inte dit den speciellt ofta, jag har väl inte samma kapacitet som Kulan. Men jag lär mig för varje dag som går...




Jag brukar träffa Kulan nästan varje kväll på träningen. Vi snackar alltid om brudar och hockey och vilken sjuk fylla vi hade i helgen. Jag är alltid värre än Kulan såklart vilket mina föräldrar är sjukt stolta över. Jag kommer sakna honom bakom mig i bussen inför bortamatcher. Då menar jag inte efter krogen, sånt sysslar varken jag eller Kulan med. För det första så är både jag och Kulan i varsitt lyckligt förhållande, och för det andra brukar sånt där aldrig bli bra ändå. Jag har många polare som står och skickar massa mess, och sen tar sossesnöret ut till någon förortsadress för att få sig nåt. Men polarna vaknar alltid med ångest dan efter, det har t.ex. hänt att folk har spytt ner sig i sängen m.m.. Hemskt tycker jag. Nej utan det jag menade är när vi åker på bortamatch uppåt i landet. Då brukar vi spela ett häftigt spel på mobilen vilket jag alltid vinner i. Kulan brukar då bli grinig och hoppa fram och sitta i Anders knä resten av resan till Umeå. Ca 8timmar... Det är nice tycker Kulan, för Anders knä är lite som en sakosäck, det formar sig efter kroppen! Och ibland när jag känner mig ensam på bussen, då kanske Kulan skickar ett sms bak i bussen där han skriver: "Anders andra knä är ledigt, komma och mysa?" Jag skiner då upp och påminns än en gång, denna kille, är en riktigt TT:are, en riktig vän och ett djur..  

 



Jag tror jag talar för alla när jag säger att du kommer bli saknad. Och jag är helt hundra på att jag talar för alla när jag säger att du har en stående hedersinbjudan till alla framtida lag-gäddor. För i slutändan finns det bara en sak att säga...



Folk, ÄR.... DJUR!

 

Tack för ordet /

Jonas ”hängfejset, Daim, Dachrillon” Dahmen


Kommentarer
Postat av: Uppland

Hoppas bloggvärlden/innebandyvärlden är redo för ett gäng brudar som verkligen bjuder på sig själva. Skulle inte kalla detta en rumsren blogg men den är jävligt underhållande.



Http://Gulduppland.blogg.se

2011-03-23 @ 22:05:05
URL: http://gulduppland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0