Premiären avklarat, dax att köra vårt race.

2-4 mot Falun i TT´s första match i högsta serien. Det är inget att skämmas över. Falun är ett lag som är tippade på övre halvan, dom har x antal säsonger bakom sig i högsta serien. Vi är nykomlingar hade 2-2 in i sista perioden.
Det var flera i vårt lag som gjorde debut i högsta serien och jag tycker att alla skötte sig riktigt bra. Hela laget spelade bra. Tycker TT gör en stark match och ssl debut. Men jag är sjukt besviken på att vi torskade. Vi hade några bra lägen, 3 ramträffar. Men visst, dom hade några giftiga lägen också som benji gjorde några sjuka räddningar på.

Så vad ska vi ta med oss från premiären. Vi hade ett riktigt stabilt försvarspel när vi var uppställda. Vi slet på hela matchen. Benji visade att han håller ssl-klass. Boxplay höll tätt. ''

Det var ingen dålig publiksiffra mot falun men var det bara jag som blev besviken att det var under 1000pers. Ni som var där gjorde ett kanonjobb, klacken gör som vanligt ett grymt jobb, men visst trodde man på mer folk.

Så vad väntas här framöver? AIK på fredag i solnahallen. Möta svenskamästarna i deras hemmahall på en nylackat parkettgolv. Vad ska man säga om det. Ja bollen är rund och ingenting är omöjligt. För egendel har man legat hemma sen i lördags med inflammation i yttre hörselgången och på trumhinnan i vänster öra. Så har bara hört hur träningesveckan har varit. Surt surt surt. Men vad ska man göra. Har börjat med pencillinet så hoppas att man kommer utanför dörren på fredag.

På matchen mot Falun så hade vi fixat några tröjor med några spelare:


Finns det intresse för dessa tröjor eller om det är någon annan spelare som ni skulle vilja ha tryck så skriv gärna till mig: [email protected]

Nu hoppas jag att alla ni som var och stöttade oss mot Falun kommer och stöttar oss mot Västerås nästa vecka. Ni behövs verkligen. Kommer ni och stöttar oss mot AIK så är det en stor bonus.

Ne nu ska jag försöka få i mig lite saker och bli frisk. Hoppas på en härlig match på fredag.

Hade kanon alla/Link da sink

Kommentarer
Postat av: Lotti

Krya på dig och fortsätt med dina inlägg.

kram Lotti

2009-09-23 @ 20:18:30
Postat av: magnus svensson

hej linkan. jag håller med dej om publiksiffran den var dålig om man nu gemför den mot kvalets siffror. jag hade det på känn en vecka förre matchen mot falun och det skrev jag i gästboken. jag pratade med ett antal personer med anknytning till innebandy och i samtliga fall så hade dom inte en aning att det var match. själva matchen så syntes det några gånger att ni var en nykomling. i närkamperna så vann falun säkert 70 procent. och TT backar kollade lite mycke boll och gick bort säg några gånger typ faluns 3-2 mål. men detta var för många första matchen i superligan och jag är helt säkert att TT kommer ta många poäng. krya på dej nu.

2009-09-24 @ 14:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0