Och så var det bara......fyra......lag.........kvar!

Japp så det är nu det gäller. Denna vecka så börjar äntligen kvalet. Fyra lag där alla möter alla hemma och borta. Och som dom flesta vet så är det vi, Sirius, Växjö och........................ja det sista laget blir klart ikväll.

Och dom nominerade är...................................
11.Järfälla         117-151 ( -34)  21p
12.Jönköping      91-139 ( -48)  21p
13.Västerås      120-156 ( -36)  19p
14.Mullsjö         119-158 ( -39)  18p

Och i sista omgången möts Mullsjö-Jönköping. Vinner Mullsjö så går dom om Jönköping på bättre målskillnad men måste ändå förlita sig på att Västerås inte tar mer en 1poäng i sin match och att Järfälla förlorar sin match, men då hänger det ändå på målskillnaden.
Hänger ni med, jag har tappat mig själv i alla fall.
Västerås har Dalen hemma i sin sista match och Järfälla har Pixbo Wallenstam IBK hemma i sin sista.
Det laget som hamnar på 13 platts är det laget som hamnar i kvalet med oss, sirius och växjö.


Det finns några som har frågat vilket superligalag man helst vill möta? Tycker sånt är svårt.

Jag är ju inge större fan av bussresor så Järfälla skulle ju vara nära och bra. Skulle bli en ganska intressant familjefight mellan bröderna Gafvelin. Men jag tror ändå att Järfälla är det starkaste laget av dom fyra som är kvar så..............nja.

                            Rådjur - Sebbe


Sen har vi Jönköping som jag ofta har sett som ett stark, bra lag men som har haft det lite tungt ett tag verkar det som. Kommer ihåg när jag körde med Balrog i elitserien när dom hade spelare som Pelle Svensson,Johan Andersson, Andreas Hedlund och Daniel Calebsson. Det var riktigt giftig lirare. Men vilka har dom i laget nu? Dom har en grym landslagspelare i David Gillek men sen har jag tyvärr inge koll på resten av laget?
Tror en gammal u-19 polare kör där också. Micke Blomberg, stor teknisk back.
Men Jönköping är i alla fall inget lag som jag skulle vilja möta, för lång bortaresa och jag tror det är ett svårt lag att möta.


Västerås då? Ja det är faktist det enda laget som jag har sett en match med i år. Och dom bjöd inte till så mycket som imponerade på mig. Dom har en riktigt grym spelare i Christian Mattsson men vad har dom mer? Dom har många duktiga innebandyspelare, självklart annars skulle dom inte spela i superligan men dom har många som blandar och ger. Och till Västerås är det inte så lång bussresa så dom skulle jag gärna kunna tänka mig att möta. Det är även som som just nu ligger på kvalplatsen.



Sist så har vi Hide-a-lite Mullsjö. Dom vet jag inte något om. Vet att det skulle bli en bussresa som skulle ta ett tag men spelmässigt, spelarmaterial och historik.....................tomt. Men som sagt, lång bussresa så det blir minus för min del.

Allt det här vilket lag man skulle vilja möta är ju igentligen skit samma. Man får det lag man får och om du är nu än lång bussresa så är det det. Det är bara bita i citronen och le ändå. Men man har alltid sina funderingar och önskemål.

Som sagt nu är det inte lång tid kvar. Idag så är det träning och det kommer nog vara lite mer bestämda och hungriga ansikten. Tyckte det märktes redan förra veckan att man har lite större krav och förväntningar på sig själv nu än under seriens gång. Men nu så är det dags att spela, träna, äta, sova och skita innebandy under 3 veckor fram.
Kul att masen är tillbaka på planen, riktigt viktigt.


Nu till ett dilemma. Slutspelsskägg eller inte? Låter det vara kvar till första matchen sen får man se efter den om det får vara kvar. Gumman kommer bli lika glad som vanligt när man sparar ut lite, eller!

Fisken, grym T-shirt som vanligt. Kommer bära den med glädje, ni kommer få se den sen.

Till sist. Kul att höra lite här och var att det troligen kommer komma mycket folk på matchen mot SSL laget. Vi får alla hjälpas åt att dra dit folk och fixa en riktig fest av det här. Jag kan lova att vi kommer göra allt vi kan på planen för att ta oss till finrummet.

Ses på fredag 20:00. Let the game begin!


Kommentarer
Postat av: mister micke

Om Mullsjö tar 3 poäng och Västerås tar 1 poäng så blir det Västerås som åker ur och JIK som kvalar. Mullsjö slipper kval även om Järfälla skulle ta 3 poäng mot Pixbo. Ett lag kvalar ett lag åker ur.



12. Mullsjö 21 poäng slipper kval

13. Jönköping 21 poäng kvalar på grund av sämre målskillnad än Mullsjö

14. Västerås 20 åker ut.



14 åker ur och 13 kvalar. Så vad spelar det för roll för Mullsjö om Järfälla vinner eller förlorar???



Lycka till TT i kvalet.



2009-03-09 @ 17:03:50
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Innerstade

Typiskt Sthlmslagen att gnälla på "långa" resor. Till Mullsjö är det tre mil längre än till Jönköping, dvs en 32-38 mil där någonstans.

2009-03-10 @ 15:52:01
Postat av: Linkan #18

Vet inte vad dom andra i laget säger ang resor. Vissa tycker bussresorna är okej. Det är min personliga åsikt att jag inte gillar bussresor. Men som jag skrev också så får man ju se det bästa i varje situation hur det än blir. Nu blev det Mullsjö så självklart så får man ta Bussresan på det bästa sättet.

2009-03-10 @ 17:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0