Tillbaks på ruta ett

Hej igen alla glada!

Linkan har hållit fanan högt länge nu, men känner att han behöver lite avlastning från bloggandet så att han inte får skavsår på fingerspetsarna. Jag tror att nästan ett halvår har passerat sedan ni sist hörde av mig här i bloggen. Och tro mig, mycket har hänt sedan dess. Jag har varit iväg på en oförglömlig resa på andra sidan jorden, närmare bestämt Australien. Två månader har aldrig passerat så fort men ändå så händelserikt. Ser ni någon blekfet snygging som surfar runt på vågorna i albysjön nu i höst så kan ni vara ganska säkra på att det är jag. Medan jag var borta hann grabbarna här hemma med både lite välförtjänt vila och en flygande start på försäsongsträningen. Jag fick se mig själv akterseglad i albyspåren de första veckorna, men nu känns konditionen lika bra/dålig som vanligt.  Sommaren passerade fort både väder- och tidsmässigt. Mycket jobb och träning fick månaderna fram till inneträningen att bli ett minne blott.

Så kom då äntligen inneträningen igång och det är samma visa varje år. Jag hyser en grym hatkärlek till dem första trevande passen. Det är alltid lika härligt att träffa grabbarna igen och att vara tillbaka i lilla trånga Strandhallen. Likaså att dra på sig grejerna igen som man minns som ett andra skin från fjolåret. Men när man väl sitter där på golvet känns det som att man aldrig gjort något liknande i hela sitt liv. Man är klumpig och stel som fan, har ont överallt, svettas som en gris och släpper till och med in dem flesta av Linkans höstlöv. =) Det blir sakta bättre och man kommer in i rörelsemönstret allt eftersom, men först nu har det börjat kännas som förut igen. Först nu är man tillbaka där man avslutade förra säsongen.  Tillbaka på ruta ett och allt börjar om igen.

Om man ser till helheten så har försäsongen kännts nästan oförskämt bra. Vi har visat upp bra resultat trots att vi egentligen inte har presterat i vissa fall. men nu börjar bitarna falla på plats och som Linkan säger så börjar det kännas bättre på träningarna. Det smäller mer och vi har ett högre tempo i allt vi gör.

Om vi ser till laget då så har vi en riktigt skön blandning av nytt och beprövat, ungt och gammalt. Ett antal riktigt vassa nyförvärv och en stabil bas från förra året tillsammans med den grymma organisationen bakom laget med alla eldsjälar i föreningen. Jag tror inte det kan bli annat än bra iår. TT mot toppen!

Börjar längta brutalt mycket till seriepremiären nu. Balrog kändes nästan som en seriefight eftersom man visste att vi mötte ett bra motstånd. Det gjorde bara längtan ännu värre, man fick en liten försmak av det som komma skall som lämnade en mersmak som heter duga! Men tålamod, fyra bra träningar och en vinst i helgen får fördriva tiden fram till den tjugonde. Kommer att kännas väldigt konstigt att möta sina gamla lagkompisar nu i helgen som man spelat med sen barnsben, men som nu har gått till Huddinge. Slår dock vad om att det måste kännas ännu konstigare för dem att vara tillbaka i strandhallen men i Huddinges färger och värma upp på fel sida planen. Skall bli väldigt roligt att se vad Huddinge kan åstadkomma i tvåan i år med Linkan den äldre vid rodret och ett gäng med sköna 88:or i spetsen.

Nu har klockan blivit mycket och jag ska nanna kudden. Jag är ju hårt pluggande student numera, känns väldigt skumt att vara tillbaka i skolan efter ett års uppehåll. Helt sjukt vad man glömmer mycket, förändras och har svårt att återanpassa sig efter bara ett år. Men men det kommer.

Kom och se genrepet i helgen och hoppa på mjölktåget ner till de Värmländska skogarna nästa helg. Och glöm för guds skull inte hemmapremiären helgen efter det!

Tills dess, Keep it real!

Puss

/Benji


Kommentarer
Postat av: #18 Linkan

Vad glad jag blir att se någon annan skriva. Grym du e benis. Tar till och med sågningen av mitt skott med ett leende.

Ses på träningen. Ska höstlöva in några boljor.

2008-09-11 @ 16:56:14
Postat av: Finnman

Det är ju jag på bilden?

2008-10-04 @ 12:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0