Det våras för....säsong!


Försäsongen har dragit igång ordentligt och det var riktigt kul att se så många nyllen nere på lördags träningen nere i Alby och även på torsdagsträningen på step in. Alla sliter på bra och vi har redan cyklat sönder 2 spinning cyklar. Bra jobbat gubbar.
Tycker det har vart ett kanon upplägg med att börja köra på gym. Det behövs mer sånt inom innebandyn och det har även kommit mer och mer.  Det håller inte med att bara köra löpning och samma vanliga styrke övningar(armhävningar, situps, upphopp) utan det behövs lite "ny tänkande" för innebandyn. I dom högre serierna har det nog funnits i några år och det är riktigt bra att TT har tagit in på rätt väg nu och börjar med att köra på gym. Vi har ett ungt lag med bara 4 personer som är över 25år i dagsläget. Vi har en talang i hela truppen som jag tror få lag i div 1 kan slå så nu är det bara upp till oss själva att bygga upp rätt fusik för att kunna nå våra mål. Det som jag skulle vilja se mer utav är individanpassad träning. Under försäsongen så brukar man köra några tester som visar vad man behöver förbättra och vad som man kanske inte behöver lägga ner lika mycke tid på. Kollar man på mig som är som en kenyan i spåret och en gasell på snabblöppning, en björn i styrka så är det ju mest att underhålla allt.
Så att.........   Nej skämt åt sidan, jag vet att min kondis inte är min starka sida. Är glad om jag håller damerna som går stavgång i spåret bakom mig. Men det som är A och O för egen del just ju, är att få min kropp att kännas bra. Och det tror jag många glömmer bort. Inte just att dom tänker på mig och min kropp utan att få rätt träning för sin kropp. Vi hade många skador i truppen förra säsongen och många utav dom tror jag kom för att vi både var för dåligt tränade och för att många var fel tränade. För egen del så tror jag det var både och. Ni i laget vet det, ni runt laget vet det, mina föräldrar vet det och speciellt min flickvän vet det, jag är inte tyst om att jag har ont lite här och var. Är det inte att foten värker så är det knät, är det inte knät så är det ryggen och är det inte ryggen så är det axeln. Sen kommer det ju alltid ett pungskott som gör att det värker och en tavelram som nästan spettar sönder en under bilresan till träningen.
Men som sagt det som jag känner är bra är att vi har kommit igång med träning som ska få igång smidighet och styrka och det är det som är kanon. Det vi kör är som rehabträning som vår oldboy i laget Mr "I´m over to the gubb sid" Björk har hand om. Och det som jag höjer dig Björk till skyarna för att du får alla i laget att köra det som du säger och alla kör det seriöst. Hur lätt är det med ett lag fjuniga fartfylda pojkar som knapp lämnat skolans trygga murar(och vissa har inte ens lämnat den) att lyssna och köra sån träning seriöst.
Så keep uppe the goda jobb Björk. Jag tycker din träning är kanon och jag tror fler tycker det.
Det som jag vill komma fram till är att det är sån träning som är det viktiga för mig nu. Tror det är skit samma hur långt jag springer, hur tungt jag lyfter och hur snabbt jag springer nu. Utan det viktiga är att jag tränar upp mig rätt nu sa att jag under hela säsongen klarar av att springa hela tiden, trycka till motståndare hela tiden och springa snabbt utan att kroppen viker ner sig.

So till vi meet igen!


Wordz out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0