Stackars Rulle

Rulle ringde mig inatt också och frågade om jag kunde skjutsa honom till Parre. Han hade tydligen glömt sitt bästa Jollypannband där och kunde inte somna. Jag blev lite smågrinig, inte bara för att jag blev väckt mitt i natten, utan också för att jag såg att tandfen inte hade vart och hämtat min mjölktand som jag tappade när jag blev rånad. Så jag sa åt lillgrabben att det bästa jag kunde göra var att berätta en saga. En saga om en av våra kära medarbetare i TT IBK.

Han heter Christer Andersson och arbetar som materialare för TTIBKs herrlag. Christer är sådär särskilt speciellt mysig som alla vet om. Christer är alltid först i hallen innan träning, och det är han för att han älskar sitt jobb och sina kollegor. För att Christer skall kunna leverera stiger han upp vid 5 på morgonen för att sortera alla västar efter färg samt stryka dem. Detta också för att alla så ihärdigt envisas med att hänga västarna huller om buller vilket kan göra Christer smått störd ibland. Men som det proffessionella medarbetare han är låter han det alltid rinna av sig. Vid halv 6 snåret äter han sedan en kraftig frukost med; Hummer, Toast Skagen, Kellog´s All-Bran och Bolsjevik-Müesli! Sedan har Christer en hemlighet, en salva. En salva som han som han medvetet, konsekvent och nästan euforiskt smörjer in sina händer med. Detta gör att han kan fylla säkerligen nästan 200 flaskor per dag, utan att för den sakens skull tappa lyster i händerna! Christer gör allt en materialare skalla göra av 100% toppklass utan att för den delen göra sitt arbete till en slentrian syssla. Christer är alltid stiligt klädd till sitt arbete och det är en fröjd att se honom stå och slänga iväg slap-shot efter slap-shot mot vänstra krysset med sin egenhändigt hemmagjorda klubba, sådär så där aristokratiskt och börshajsmässigt som vi bara njuter att få se. När det kommer till matlådor har Christer sällan med sig det, min gissning är att han äter en lugn och mysig middag hemma med Nettan och deras bedårande dotter. Att döma av hans otroliga kroppsbyggnad kan denna bestå av en hemmagjord pizza, eller kanske en grekisk sallad. Då och då har man dock sett Christer spatserat med stolta steg mot närmaste gatukök för att inhandla en exklusiv måltid till sin familj, sådär som bara Christer kan göra...

Sedan sov Rufus väldigt gott och jag la på luren. Jag lovade dock lillgrabben Martin "Rufus" Rustas att nästa vecka berätta en ny godnattsaga om en annan mycket viktig medarbetare.

Nästa veckas arbetarkollage: Håkan "stekigare-sportchef-får-man-leta-efter" Eklund.

Dahmén

Kommentarer
Postat av: Parre

Fan va häftiga ni är idag smågrabbar.

2008-01-16 @ 12:27:59
Postat av: Håkan

Jag ser fram emot Rulles god natt saga om mig:)

2008-01-16 @ 13:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0