Berghagen feat DJ Benji

Det var en kväll i februari
Då när vintern börjat ta slut
Vi hade just besegrat Årsta
Och bestämt oss för att gå ut

Matchen var inte den bästa
Men det räckte till ändå
Tur att Lalle fixat bärsen
Löwenbraü och Pripps blå

Refräng:
Rulle tog på sig sin kavaj
Tog sina vänner under armen
Styrde kosan in mot Hirschen
Och så koppla han på charmen

Han var vacker han var stark
Glider in med rätta stilen
Äger baren liksom planen
Framförallt när vi kör "Silen"

na na na na na na na...

Så mindes han och sa:

Ni skulle varit med på min tid
Då när Jolly Lite var ny
Då jag var lovande junior
Och Fisken inte kunde sy

Jag var bäst i hela Balrog
Jag var captain redan då
Men nu skiter vi i de
Och tar en drink till eller två

Refräng:
Rulle tog på sig sin kavaj
Tog sina vänner under armen
Styrde kosan in mot Hirschen
Och så koppla han på charmen

Han var vacker han var stark
Glider in med rätta stilen
Äger baren liksom planen
Framförallt när vi kör "Silen"

na na na na na na na...

image9

Kommentarer
Postat av: Håkan

Den där får du sjunga nästa helg när vi har spelat ner Sharks i tvåan

2008-02-25 @ 14:40:29
Postat av: Vaigur

För lite att göra på jobbet? :D

2008-02-25 @ 15:35:28
Postat av: tolvan

Va fan Slipsen.... Hur har du tid me allt låtskrivande/krönikor? Du e ju "pinnpojk", ut i leran å gör lite nytta! ;-)

2008-02-25 @ 17:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0