Tyresö som innebandykommun!

Nu över till mina tankar runt Tyresö som en innebandykommun. Finns förutsättningarna i Tyresö? Finns intresset? Kan det ordnas med hall som håller klass?

Jag tror ändå att det skulle kunna få upp ett stort intresse för innebandyn i Tyresö. Det kan vara blåögt och naivt av mig att tro att Tyresö skulle kunna bli en innbenadykommun men tror ändå att det finns många bland dom ca 40 000 boende i Tyresö som man skulle kunna få mer intresse för innebandy. TT är ju ändå ett av sveriges största innebandyföreningar. Men vad skulle enligt mig krävas för att få upp intresset, få upp ett jämt publikflöde till strandhallen?

Nu dom senaste matcherna har vi haft bra med publik på matcherna och det är så mycket roligare att spela och vara nere i hallen dom matcherna när strandhallens läktare är fyllda.
Vi har ju till och med haft matcher där det har varit för mycket folk nere som inte har kunnat sett något och det är lite där mina funderingar kommer ang publikintresset. Tänk om några tvekar att komma till våra matcher för att dom kanske inte kommer se något. Vi är ju inte kända för något publiklag med vi fyller ändå hallen några stormatcher per år.
Men tänk om vi hade haft en hall som legat närmare Tyresö centrum, en hall med större läktare. Det hade då varit lite lättare och nog mer lockande att försöka få folk som tar en shoppingtur inne i centrum att ta sig en sväng förbi hallen och kolla lite innebandy. Vet inte hur lockande det känns nu att ta sig till en hall genom att sätta sig på buss 875 eller köra bil till en hall som känns lite avsides( fast än det inte tar så lång tid dit)

Det ultimata enligt mig skulle vara att bygga en hall nere vid bollmoravallen så att det skulle bli ett riktigt idrottsområde där med simhall, ishall, fotbollsplaner och då en sporthall inom gångavstånd till varandra. 
Skulle vara perfekt med närheten till simhallen som man kan rehabträna både på gymmet och i plaskdammen.
Det skulle då som jag skrivit innan vara närmare från Tyresö centrum som man då skulle kunna marknadsföra våra matcher som man då lättare skull kunna ta sig till.
Det skulle vara det ultimata att ha flera planer i denna hall så att man skulle kunna minska spridningen på föreningenslag(strandhallen, bollmorahallen, Trollbäckshallen(kumlahallen),vet inte om det är fler)
Men med en sån stor förening som TTIBK ändå är så vill man ju ha förutsättningarna för att få utvecklas till en elitförening.
Nu så är ju TT inte så gammal förening men intresset för en hall som man kan ha elitutövande idrott i har funnits från innebandyn i Tyresös sida ett tag.
Med en egen hall tror jag att föreningskänslan skulle växa och mer publik skulle komma ner til matcherna.

Vill bara säga att detta bara är mina egna tankar och funderingar och tror att det finns att hämta av i Tyresö. Det finns folk i TT som gör ett hästjobb och jag vill höja er till skyarna. Det är tack vare er som det just nu går som på rälls för herrlaget och det finns glädje och harmoni i truppen. Jag önskade att det fanns mer folk som kunde hjälpa er i ert arbete och satsning för ett TT i superligan. Ni är i alla fall guld värda.

Skriv gärna era tankar och funderingar runt allt runt innebandyn i Tyresö. Kanske finns dom som känner som djurgården känner ang globen/hovet som kanske strand/ny stor hall skulle bli för TT? En öde känsla iställer för en välfylld feststämnings känsla?

Ne nu får det vara slut för min del.

Över till dig Glenn!


Kommentarer
Postat av: Benji

Skön du är Link! du får annosera för bloggen i gästboken, nej nu gör jag det! ruggit bra skrivet. länka inlägget i ett mail till kommunen. =) Puss

2008-12-14 @ 22:52:13
Postat av: mathilda DJ #6

Kan inte hålla med dig mer ! Det du skriver är ju klockrent och någonting jag hoppas hela föreningen jobbar på. Jag vet att det snackas om innebandyhall då Handboll och gymnastik fått sina egna. Men är alltid mycket jobb bakom ett sådant stort bygge. Jag skulle göra allt i min makt för att uppfylla mycket av dina tankar kring ett större bättre TTIBK. Men vakom storklubbar ligger även mycket jobb och högamål. Tillsammans klarar vi det

2008-12-23 @ 01:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0